نحوه احضار مودبانه پیشخدمت 8 مرحله |
هنگام صرف غذا در رستوران، مهم است که بدانید چگونه مودبانه یک پیشخدمت را به میز خود احضار کنید. در اینجا 8 مرحله و 19 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند این کار را با اطمینان انجام دهید:
مرحله 1: ایجاد تماس چشمی
- زمانی که آماده سفارش هستید یا به کمک نیاز دارید، به دنبال گارسون در اطراف رستوران بگردید و تماس چشمی برقرار کنید.
- از تکان دادن یا صدا زدن پیشخدمت خودداری کنید، زیرا ممکن است این کار بی ادبانه تلقی شود.
مرحله 2: صبور باشید
- صبر کنید تا پیشخدمت شما را تصدیق کند و به میز شما نزدیک شود.
- به انگشتان یا پای خود ضربه نزنید، زیرا این کار میتواند حواس پرتی و بی حوصلگی باشد.
مرحله 3: واضح و محترمانه صحبت کنید
- هنگامی که پیشخدمت می رسد، با استفاده از عباراتی مانند “ببخشید” یا “ممکن است"، واضح و با احترام صحبت کنید.
- از استفاده از زبان عامیانه یا محاوره ای که ممکن است به عنوان بی احترامی تلقی شود خودداری کنید.
مرحله 4: خاص باشید
- درخواست خود را به وضوح بیان کنید، مانند “من می خواهم پارمزان مرغ سفارش دهم” یا “می توانم صورتحساب را داشته باشم، لطفا؟”
- از پرسیدن سؤالات باز یا درخواست های مبهم خودداری کنید.
مرحله 5: مراقب زبان بدن باشید
- حالت بدن خود را خوب حفظ کنید و از روی هم زدن بازوها یا تکیه دادن به میز خودداری کنید.
- دستهای خود را قابل مشاهده نگه دارید و از قرار دادن آنها روی پاها یا زیر میز خودداری کنید.
مرحله 6: قدردانی خود را نشان دهید
- بعد از اینکه پیشخدمت درخواست شما را برآورده کرد، با لبخند و عبارت کوتاهی مانند “خیلی متشکرم” یا “از آن متشکرم” تشکر کنید.
- از اخراج پیشخدمت با یک «متشکرم» یا «خوب» ساده خودداری کنید، زیرا ممکن است بیادب به نظر برسد.
مرحله 7: از محیط اطراف خود آگاه باشید
- مراقب همسفران خود باشید و از حواس پرتی یا مسدود کردن دید آنها خودداری کنید.
- صدای خود را پایین نگه دارید و از صحبت با صدای بلند یا با تلفن خودداری کنید.
مرحله 8: پیگیری
- بعد از صرف غذا، با پیشخدمت تماس بگیرید تا مطمئن شوید که همه چیز مورد رضایت شماست.
- اگر مشکلی وجود دارد یا نیاز به درخواست چیز دیگری دارید، مودبانه و محترمانه صحبت کنید.
نکات:
- از لحن و زبان مودبانه هنگام صحبت با پیشخدمت استفاده کنید.
- با درخواستهای خود واضح و مختصر صحبت کنید.
- از زمان و تلاش پیشخدمت قدردانی کنید.
- صبور و محترم باشید، حتی اگر تاخیر یا اشتباهی وجود داشته باشد.
- از حواس پرتی یا مسدود کردن سایر غذاخوری ها خودداری کنید.
- قبل از درخواست صورتحساب از پیشخدمت، از یک ماشین حساب برای بررسی ریاضیات خود استفاده کنید.
- تصور نکنید که پیشخدمت همه چیز را می داند - مودبانه بپرسید اگر چیزی نیاز دارید.
- اگر از خدمات راضی هستید، نکته ای را ارائه دهید.
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1403-04-01] [ 02:39:00 ق.ظ ]
|