هنگام صرف غذا در رستوران، مهم است که بدانید چگونه مودبانه یک پیشخدمت را به میز خود احضار کنید. در اینجا 8 مرحله و 19 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند این کار را با اطمینان انجام دهید:

مرحله 1: ایجاد تماس چشمی

  1. زمانی که آماده سفارش هستید یا به کمک نیاز دارید، به دنبال گارسون در اطراف رستوران بگردید و تماس چشمی برقرار کنید.
  2. از تکان دادن یا صدا زدن پیشخدمت خودداری کنید، زیرا ممکن است این کار بی ادبانه تلقی شود.

مرحله 2: صبور باشید

  1. صبر کنید تا پیشخدمت شما را تصدیق کند و به میز شما نزدیک شود.
  2. به انگشتان یا پای خود ضربه نزنید، زیرا این کار می‌تواند حواس پرتی و بی حوصلگی باشد.

مرحله 3: واضح و محترمانه صحبت کنید

  1. هنگامی که پیشخدمت می رسد، با استفاده از عباراتی مانند “ببخشید” یا “ممکن است"، واضح و با احترام صحبت کنید.
  2. از استفاده از زبان عامیانه یا محاوره ای که ممکن است به عنوان بی احترامی تلقی شود خودداری کنید.

مرحله 4: خاص باشید

  1. درخواست خود را به وضوح بیان کنید، مانند “من می خواهم پارمزان مرغ سفارش دهم” یا “می توانم صورتحساب را داشته باشم، لطفا؟”
  2. از پرسیدن سؤالات باز یا درخواست های مبهم خودداری کنید.

مرحله 5: مراقب زبان بدن باشید

  1. حالت بدن خود را خوب حفظ کنید و از روی هم زدن بازوها یا تکیه دادن به میز خودداری کنید.
  2. دستهای خود را قابل مشاهده نگه دارید و از قرار دادن آنها روی پاها یا زیر میز خودداری کنید.

مرحله 6: قدردانی خود را نشان دهید

  1. بعد از اینکه پیشخدمت درخواست شما را برآورده کرد، با لبخند و عبارت کوتاهی مانند “خیلی متشکرم” یا “از آن متشکرم” تشکر کنید.
  2. از اخراج پیشخدمت با یک «متشکرم» یا «خوب» ساده خودداری کنید، زیرا ممکن است بی‌ادب به نظر برسد.

مرحله 7: از محیط اطراف خود آگاه باشید

  1. مراقب همسفران خود باشید و از حواس پرتی یا مسدود کردن دید آنها خودداری کنید.
  2. صدای خود را پایین نگه دارید و از صحبت با صدای بلند یا با تلفن خودداری کنید.

مرحله 8: پیگیری

  1. بعد از صرف غذا، با پیشخدمت تماس بگیرید تا مطمئن شوید که همه چیز مورد رضایت شماست.
  2. اگر مشکلی وجود دارد یا نیاز به درخواست چیز دیگری دارید، مودبانه و محترمانه صحبت کنید.

نکات:

  1. از لحن و زبان مودبانه هنگام صحبت با پیشخدمت استفاده کنید.
  2. با درخواست‌های خود واضح و مختصر صحبت کنید.
  3. از زمان و تلاش پیشخدمت قدردانی کنید.
  4. صبور و محترم باشید، حتی اگر تاخیر یا اشتباهی وجود داشته باشد.
  5. از حواس پرتی یا مسدود کردن سایر غذاخوری ها خودداری کنید.
  6. قبل از درخواست صورتحساب از پیشخدمت، از یک ماشین حساب برای بررسی ریاضیات خود استفاده کنید.
  7. تصور نکنید که پیشخدمت همه چیز را می داند - مودبانه بپرسید اگر چیزی نیاز دارید.
  8. اگر از خدمات راضی هستید، نکته ای را ارائه دهید.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...